Hejsan!

Såg att Ebba hade presenterat sig lite så tänkte göra detsamma!

Jag heter Marie Karlsson och jag har precis fyllt 18 år. Jag och mamma har Fantur tillsammans och vi köpte honom 1 September. Innan de hade vi en valack som vi köpte 1 Februari 07 men var tyvärr tvugna att ta bort honom 24 februari 09. Han hade spatt så vi hade inget val. Efter att vi tagit bort honom så var vi utan häst ett tag, till jag hittade Fantur på internet och föll direkt. Vi var med och tävlade på eidfaxi KM bara två veckor efter och det gick kanon så nu längtar vi till tävlingarna drar igång! För tillfället håller vi på att träna grund gångarterna tillsammans med Emma. Emma är min tränare och hon hjälper mig enormt mycket med träningen.

Min häst heter Fantur från Borna och är född 1995. Han pappa heter Háleggur från Spelnästorp och hans mamma heter Hugdirfð frá Dalbæ. Han ser inte mycket ut men när han kommer under ryttare så är super flott! Han har mycket motor frammåt och kan ibland spänna sig lite. I helgen red jag ut och pulsade mycket i snön, helt kanon att träna musklerna på!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0