Hejsan hoppsan!

Kul att fler har hittat hit! Men än är det många från Team Ungdom som inte bloggat, vi får hoppas att dem också hittar hit snart.

Kan presentera mig själv lite. Jag heter Ebba Määttä, är 15 år och har två hästar, Gjöf från Bärby och Spurning frá Stokkseyri. Jag köpte Gjöf för inte så jättelängesen så vi är bara i full färd med att lära känna varandra och "gadda ihop" oss lite. Planerna för 2010 är att komma ut på tävlingsbanan med henne. Spurning rids en del av mamma(jag får ta mörka vardagkvällar i ridhuset), och jag kommer antagligen inte att ta med henne på någon tävling, men den som lever får se, jag kanske ångrar mig!

Igår var jag ute och red med Julia (även hon Eidfaxiungdom och stolt ägare till flotta fyrgångsvallacken Fáfnir) som lånade Spurning av mig. Jag red Gjöf och vi tog en sväng uppe på åsen ovanför stallet. Det är riktigt fina ridvägar där uppe. Gjöf kändes ganska trött när vi red, jag antar att det tar på kroppen att pulsa i snön. Så idag får hon en välförtjänt vilodag!:)

Stor kram från Ebba, Gjöf, Spurning och Stella!


Gjöf från Bärby


Spurning frá Stokkseyri


Min lilla följeslagare Stella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0