Kursen för Emma

Idag var det kurs för emma, eller man fick välja om man ville rida en eller två lektioner och då var det privat lektioner. När jag red gick det super bra! Han dansade i tölten, galopperade rent och travade super fint! Han lyssnade super bra och jag var verkligen lycklig när jag satt där och han dansade fram i tölt på volt. Visst har Fantur töltat förut men inte i form som han gjorde i dag och inte så lugnt som idag och inte med så lite i tyglarna som idag.
Jag fick köra mycket med att ställa honom för att verkligen komma åt bakbenen och det gav resultat! Hoppas det kommer gå lika bra på tävlingen på lördag, men de tror jag väl! ;) Vilka ska föresten va med på Takturs istölt?  :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0